logo
امروز : سه شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۴ ساعت ۳:۲۰
[ شناسه خبر : ۴۷۶۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر طرح‌های شرکت حمل و نقل:

کمبود اعتبار مانع اصلاح جاده دندی است

کمبود-اعتبار-مانع-اصلاح-جاده-دندی-است
مدیر طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور در استان‌های زنجان و قزوین گفت: کمبود بودجه مهم‌ترین مسئله جاده دندی است که این کمبود اعتبار، روند پیشرفت پروژه را کند کرده است.

رحیم نصیرزاده در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: پروژه حیاتی جاده دندی زنجان، که در مجموع مسیری به طول ۱۲۰ کیلومتر تا تخت سلیمان را پوشش می‌دهد، با هدف ارتقاء دسترسی و ایمنی منطقه در حال پیگیری است. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه اولویت اصلی در حال حاضر بر روی قطعه زنجان به دندی متمرکز شده است، اضافه کرد: از این قطعه، سه بخش قبلاً به بهره‌برداری رسیده و سه بخش دیگر در دست اجرا قرار دارند که پیمانکاران فعالانه مشغول به کار هستند.

مدیر طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور در استان‌های زنجان و قزوین افزود: یکی از چالش‌های اخیر مربوط به قطعه سوم از سمت قلی‌کندی است؛ پیمانکار قبلی ماده ۴۸ شده و فرآیند تجدید مناقصه در جریان است. پیش‌بینی می‌شود که پیمانکار جدید طی ۲۰ روز آینده مشخص شود تا روند اجرایی مجدداً آغاز شود.

وی با تاکید بر اینکه همچنین، فعالیت‌ها بر روی بخش نیمه‌کاره پل دندی از سر گرفته شده است، ابراز کرد: طبق برنامه‌ریزی، این بخش تا پایان شهریور ماه امسال تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

نصیر‌زاده خاطرنشان کرد: در بخش دیگری از مسیر، عملیات اجرایی در پنج کیلومتری سمت دندی در حال انجام است و انتظار می‌رود سه کیلومتر از این مسیر تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه اقدامات فنی شامل تعریض جاده و آسفالت‌ریزی است، تصریح کرد: همچنین اصلاح پیچ‌های خطرناک و کاهش قوس‌ها و شیب‌های تند با رعایت کامل آئین‌نامه ۸۰۰ در دستور کار قرار دارد تا ایمنی مسیر به‌طور قابل‌توجهی افزایش پیدا کند.

مدیر طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور در استان‌های زنجان و قزوین اظهار داشت: علیرغم پیشرفت‌های فنی و حل بسیاری از مشکلات اجرایی، چالش اصلی پروژه همچنان به مسائل اعتباری باز می‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد از سهم اعتباری که قرار بود توسط شرکت ایمیدرو تأمین شود، هنوز تخصیص نیافته است، گفت: این کمبود اعتبار، روند پیشرفت پروژه را کند کرده است. 

نصیرزاده عنوان کرد: استفاده عمده از این محور توسط کامیون‌های فعال در معادن، به دلیل وزن و تردد بالا، باعث استهلاک سریع‌تر جاده و افزایش خطر بروز حوادث می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با وجود این موانع، تیم اجرایی مطابق با آخرین آئین‌نامه‌های ابلاغی راه و ابنیه فعالیت خود را ادامه می‌دهد و در بخش فنی، هماهنگی لازم صورت گرفته است، یادآور شد: حل مشکل تأمین اعتبار، کلید تسریع در تکمیل و بهره‌برداری کامل این پروژه مهم خواهد بود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر